Над 4000 души са сменили адресната си регистрация през телефона

Всички административни услуги в София ще могат да се издават през специалното мобилно приложение Digital Sofia.

“То ще бъде изключително интуитивно и лесно за работа”, обясни зам.-кметът по дигитализация Генчо Керезов. В него ще има включена и електронна идентификация на Столична община изцяло през телефона, както и система за сигурно електронно връчване. По този начин гражданите няма да се нуждаят от предварително изваден електронен подпис и ще могат бързо и лесно да заявяват и получават услуги.

Целта е постепенно да включваме повече електронни услуги към платформата и така да изградим единно електронно гише за обслужване на гражданите

изцяло през мобилен телефон - лесно, бързо и сигурно,

 каза още Керезов.

Този проект ще надгради системата за електронна смяна на адресната регистрация до превръщането ѝ в единна уебплатформа за всички услуги на общината. Над 4000 нови заявки за смяна на адресната регистрация сме получили именно през системата. “Успехът е наистина голям, тъй като само за три месеца тази услуга беше използвана десет пъти повече от всички други електронни услуги в община Студентски град за последните шест години, където и до днес има най-много такива заявки”, каза Керезов.

Генчо Керезов
Генчо Керезов

Услугата се заявява изключително лесно изцяло през мобилния телефон или компютър и отнема от 2 до 10 минути.

“И въпреки всичко в потребителския ход имаме една абсурдна според мен стъпка - гражданинът трябва да предостави нотариален акт на жилището, което ще обитава, защото законът го изисква. Няма никаква нужда от това, тъй като общинската администрация има достъп до тези данни.

Липсата на промени в архаичното законодателство прекалено често

спъват дигитализацията на всички нива”, каза още зам.-кметът. Той е категоричен, че е нужно само ЕГН-то на заявителя и на собственика на имота, които така или иначе са част от заявлението.

През последната година не бяха предоставени 3,5 млн. лв. за съвместен проект с Министерството на електронното управление за автоматизиране на административния ход на общински услуги. Парите бяха пренасочени за други нужди с решение на Министерския съвет. Този проект предвижда да бъде разработен инструмент, който всички общини да могат да ползват. “Гражданите ще могат да получават веднага резултат за над 50 услуги в самото начало, без да се налага човешка намеса в общинските администрации. Новото ръководство на министерството ни увери, че проектът ще стартира и това ни обнадеждава”, обясни Керезов.

Поставят смарт пейки за безплатен интернет

В София ще се изградят смартпаркови зони с 5G инфраструктура, която ще е безплатна.

Проектът предвижда да се изгради инфраструктурата за бърз интернет в Борисовата градина, Докторската и в Южен парк до входовете “Витоша” и “Нишава”.

Пилотно ще се тестват 2 иновативни пейки, които произвеждат сами електричество, чрез което можете да заредите своите работни устройства и в които е вграден усилвател на сигнала, така че докато седите на тях, да имате възможно най-добрата интернет връзка, каза зам.-кметът по дигитализация Генчо Керезов.

Технологията позволява свързаността на 10 000 потребителя при висока натовареност на интернет потребление и на 15 000 при умерена, при абсолютна сигурност на данните на потребителите. “Мотивирани сме за развитието на този проект и в други паркови зони в града, защото ползите за гражданите и подобряването на начина им на живот в един наистина модернизиращ се умен град на бъдещето са неоспорими. И ще продължаваме да търсим нови решения и механизми, които да правят столицата ни все по-доброто място за живеене, което гражданите заслужават”, каза още той.

И обясни, че пандемията е дала тласък на работата в отдалечена среда и масово хората продължават да работят дистанционно. “Съвременният човек все повече разбира, че модерното общество предполага динамика, движение, време на открито, добър баланс между личен и професионален живот”, обясни Керезов. По този начин хората ще бъдат стимулирани да прекарват повече време навън, в парка, без това да пречи на техните ежедневни задължения.