Семейството и младежите са на фокус в новите политики на ЦГМ за устойчива градска мобилност

Само за първите 12 часа от стартирането на новата тарифна политика общественият транспорт в София спечели 500 нови клиенти с издадени Sofia City Card. За същото време 400 души получиха своята младежка карта, която им позволява да пътуват в цялата мрежа срещу 68 стотинки на ден, или срещу 250 лева за цялата година. Други 100 пътници избраха да дадат своята първа вноска от разсрочената на три годишна карта, чрез която последните 6 месеца реално пътуват из цялата мрежа за 100 лева.

Най-атрактивната подкрепа е за младите родители на деца от 0 до 2 години, за които е превозният месечен документ с цена от 10 лева.

Семейството на фокус

От 1 септември Центърът за градска мобилност въведе първата част от новите превозни документи в системата на обществения транспорт. Промяната беше гласувана от Столичния общински съвет и е част от цялостната концепция за изграждане на устойчива градска среда. Тя е едно цяло с промените, които настъпиха през т.нар. тикет система, която дава възможност и за реално проследяване на пътникопотока в различните превозни средства и маршрути.

В резултат на тази информация и анализа над 50 линии бяха променени така, че пътниците да чакат по-малко, да пътуват по-бързо и по-удобно, каза изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев.

Част от тази промяна е и въвеждането на спирки по желание, ускоряването по маршрути и политиката за устойчиви бус ленти. Новата тарифна политика поставя семейството като най-устойчива група от пътници, във фокуса на вниманието на ЦГМ.

За родителя, който отглежда дете от 0 до 2 години, е новият месечен превозен документ с цена от 10 лева. Това е директна подкрепа за всяко семейство- но и начин за налагане на устойчивия модел на придвижване, коментират експерти от Центъра за градска мобилност. “В тези трудни икономически времена предлагаме икономически изгодни за нашите пътници решения, защото само така можем да постигнем целите си”, подчерта Дилчев.

ЦГМ е редовен участник в празниците на районите, където на шатрата на дружеството всеки може да научи повече за новите продукти и услуги, както и да си зареди картата.
ЦГМ е редовен участник в празниците на районите, където на шатрата на дружеството всеки може да научи повече за новите продукти и услуги, както и да си зареди картата.

Отново към член от семейството са адресирани новите годишни карти за учениците и студентите. Те са на цена от 200 лева за цялата мрежа и с тях пътуването е по 58 стотинки на ден. В същото време, ЦГМ запазва своите продукти като семейния пакет и месечните карти за учащите. Така всеки, според своите нужди и възможности, може да избере онзи документ, който е най-подходящ за него. Младежката карта дава също реална подкрепа за младите хора. Те по правило са много по-отдадени на каузата за опазване и чистота на околната среда и внимателно избират къде и в какво инвестират. Разбира се, че тази карта има и социален ефект, защото е насочена към младежите до 26 години, без значение дали учат, или работят. Тя дава възможност за 68 стотинки на ден да се използва цялата мрежа - годишната цена е 250 лева. Сравнено с редовната абонамента карта, и при младежката, и при тази за учащите реално се прилагат по 2 месеца бонус.

Младите в обществения транспорт

Тенденцията за завръщането и увеличаването на пътуващите с обществения градски транспорт млади хора продължава. Най-често плащане с банкова карта има в трамвай 7 и автобус 94, което се прави от младите пътници. За последните 6 месеца има над 4 милиона валидации с банкови карти. Броят на продажбите на единични превозни карти и дневните карти в наземния транспорт се е увеличил с 60%. Реално за последните шест месеца ЦГМ има близо 57 000 напълно нови клиенти и близо 5 млн. издадени превозни документи и обработени трансакции.

Младите пътници са и сред активните участници в платформата business.holler.live, чрез която ЦГМ реално проучва позицията на пътуващите в обществения транспорт. На първите две места като положителни позиции пътуващите посочват спазването на разписанията и удобството на придвижване. Критиката е насочена към поведението на водачите и недостатъчната хигиена в пътническите салони.

Предстоящо

От 1 януари 2023 година предстои въвеждането на още два нови превозни документа: 30 плюс и 60 плюс. Оттогава влиза в сила и задължителното валидиране на превозните документи. Това е изключително важно, тъй като не само е реална застраховка за пътуващите, но и ще даде още по-добра възможност на ЦГМ и Столичната община да вземат гъвкави решения по линиите и маршрутите.

Новите карти могат да се зареждат и онлайн

Всички нови превозни документи за пътуване в столичния градски транспорт са достъпни на webportal.sofiatraffic.bg. Преди да се направи регистрация, е необходимо да се посети каса на ЦГМ, за да се издаде нова карта. След това зареждането и проследяването на пътуванията става онлайн. През един профил могат да се зареждат картите и на членове на семейството.

Приложението Sofia plus, достъпно за iOS и Android, е за потребителите, които искат да проверят обхвата на зоните за паркиране, да платят за паркинг с кредитна карта, както и да видят дали е поставена скоба. Приложението е безплатно, а през него може да се плати с карта за свалянето на скобата, и то без да се звъни по телефон. Не е необходимо и да се чака до автомобила, защото при свалянето на скобата се изпраща известие през приложението.

Sofia Plus може да се ползва и за помощ към приятел или роднина, който в момента не може да освободи колата си. Можете да платите вместо него.