"Свидетели сме на безпрецедентен ръст на горивата, близо половината от автобусите в София се движат на природен газ, над 300% е поскъпването на природния газ за първото тримесечие не тази година в сравнение с предходната година. Алтернативите не са никак розови за София. Държавата трябва да влезе в своята роля. Искрено се надявам управляващите да осъзнаят, че 2 млн. български граждани в София не са симпатизанти нито само на ГЕРБ, нито само на БСП или друга политическа сила, затова не трябва да бъдат обект на наказателна акиця от държавата, че София се управлява от нашата политическа сила". Това каза шефът на Столичния общински съвет Георги Георгиев в предаването "Още от деня" по БНТ.

Той обяви, че заплатите на работещите в градския транспорт са осигурени за месец юли включително. Георгиев обяви, още че ако Столична община не получи пари от държавата има опасност да бъдат разредени разписанията на превозните средства.

"Близо 40% от данъците на софиянци отиват за издръжка на градския транспорт, тези пари с 2019 г. са увеличени с 60 млн. лева. Няма град, няма семеен бюджет, няма организация, която да издържи на натиска", обясни председателят на СОС.

"Въпреки всички обещания, два милиона български граждани получиха нула лева, при положение, че ние произвеждаме и плащаме близо 40% от БВП на страната", каза още Георгиев.

"София не може да си позволи градският транспорт да не функционира. По време на Ковида ние не спряхме автобусите. Тази година се случва нещо безпрецедентно, по отношение на София, парламентът все едно не работи. Къде са парите за София", коментира Георги Георгиев.

Той обяви, че цената на билета за градския транспорт няма да бъде вдигана.

На въпроса защо се е стигнало до купуване на газ през посредник, а не директно от "Булгаргаз" Георги Георгиев отговори така: "Булгаргаз" не са искали да продадат газ. Първата лъжа е, че общинското дружество "Столичен автотранспорт" може да купи на регулиран пазар по регулирана цена. Това не е допустимо по закон. Процедурата е да се купи през стоковата борса, именно това са направили колегите от дружеството. "Топлофикация" може да купи на регулирания пазар по регулираната цена, но столичният автотранспорт трябва да си купи на пазара."