23 хил. деца кандидатстват за детска градина, а местата са едва 13 хил.

В началото на мандата имахме активни разговори с новото правителство, както и ангажименти, които те поеха. В последните месеци нямахме активен диалог с правителствтото. Имахме уговорка с премиера Кирил Петков, надявам се скоро и да се видим. Аз съм работила с много правителства и съм се научила да поставям проблемите на столицата прагматично.

По отношение на местата в детските градини

"Недостигът на места в детските градини е основен проблем. Хората в София се увеличават. За разлика от миналата година,броят на децата,които кандидастват се увеличил с 1200. Това би била добра новина,ако е в следствие на по-голяма раждаемост. За съжаление, повечето от тези деца са на хора,които търсят и намират работа в София.
В момента кандидатстват 23 хил.деца.,като близо 3 хил.кандидатстват за преместване в друга градина. Около 13 600 са обявените свободни места. Опитът показва,че след първо класиране остават свободни места.
За нас е приоритет осигуряването на места за деца от 3 до 6 г. Недостигът в тези групи ще е около 1500.
Там където има възможност са открити предучилищни групи.
По-големият проблем е строителството на нови детски градини. В момента се строят 20 нови сгради ,а 14 от твх трябва да бъдат завършени до края на тази година.
Новите места,които ще се разкрият са около 1000 за градински групи и 500 места за яслени групи.
Един от районите с най-голям недостиг,какъвто е “Красно село” се проектира разширение. Ние все още нямаме предаден проект. В квартал “Лозенец" има готовност за 4 детски градини,както и в квартал“Витоша”.
Наблюдава се недостиг на медицински сестри . Настояваме да се промени наредбата за здравеопазването и там където има недостиг да бъдат заменяни с педагогически персонал. До края на тази седмица се събират мнения за наредбата и би следвало да бъде променена.
Ще остане ли София без градски транспорт?

Всичко зависи от актуализацията на държавния бюджет. Ние непрекъснато изнасяме данни,а комисията по транспорта заседава. От месеци настояваме за компенсция по две обективни причини. Две години имаше ковид пандемия, с която намаляха драстично пътниците,както и доходите.Беше важно беше да не го спрем или намалим в дни на пандемия.Трябва да подчертая,че 2019 г. градския транспорт беше в стабилно състояние,но след това започна повишение на горивата.
143млн.лв.дефицитът в градския транспорт. 4 пъти са скочили сметките за ток на метро,а компенсацията е едва 30%.
Увеличението на заплатите с 10%

Това е споразумение,което беше подписано преди 3г.,когато градският транспорт беше в добро състояние. Всички са притеснени за покачващите се цени. Няма как да имам шофьори,ако те нямат адекватното заплащане.

Мръсният въздух
Очакваме нови електробуси и трамваи. За нас най-големият замърсител на въздуха е битовото отопление. За последните три години,въздухът в София е в норма. Миенето на улиците става по график,площите,които се измиват са увеличени с 30%. Миналата година стартирахме иницатива за преодоляване на калните точки в междублоковите пространства.